Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
wtorek, 26 września 2017 r.

Nasze Miasto

Dodano: 2007-06-30 Autor:
Zadania miasta na prawach powiatu obejmują określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym
  • Zakres:
    • edukacji publicznej (w zakresie szkół ponadgimnazjalnych);
    • promocji i ochrony zdrowia;
    • pomocy społecznej;
    • polityki prorodzinnej;
    • wspierania osób niepełnosprawnych;
    • transportu zbiorowego i dróg publicznych;
    • kultury i ochrony dóbr kultury;
    • kultury fizycznej i turystyki;
    • geodezji, kartografii i katastru;
    • gospodarki nieruchomościami;
    • gospodarki wodnej;
    • ochrony środowiska i przyrody;
    • rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
    • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
    • ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
    • przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
    • ochrony praw konsumenta;
    • utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
    • obronności;
    • promocji powiatu;
    • współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  • porozumienia w sprawie wspólnego wykonywania zadań powiatu pomiędzy Miastem z Powiatem Zielonogórskim:
    • porozumienie zawarte 27 grudnia 1999 r. dotyczące wspólnego wykonywania od 1 stycznia 2000 r. zadań z zakresu zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze;
    • porozumieniem zawartym 9 września 2002 r. przekazano Powiatowi Zielonogórskiemu zadania z zakresu orzekania o niepełnosprawności;
  • do zadań publicznych powiatu należy również zapewnienie wykonywania określonych w ustawach zadań i kompetencji kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.
  • ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat.
« powrót